V.I.P BLOG KU

Thursday, March 3, 2011

(GAMBAR) LELAKI GANTUNG DIRI KERANA CINTA: SERIUS BODOH!



As salam readers, ni nak cerite pasal bunuh diri. Umum ketahui bunuh diri adalah salah satu dari dosa-dosa besar. Tapi, kenape perkare seperti ni masih lagi berlaku? Hilang pertimbangan? Tekanan kehidupan? Tapi alasan kecewa kerana cinta memang seruis bodoh! Macam la takde orang lain...come on la..bunuh diri bukan penyelesaian yang terbaik...malas nak cakap banyak, korang hayatilah berite ni:


MELAKA: Sebaik bertukar kerja di sebuah kilang di negeri ini lebih dua minggu lalu sikap seorang remaja tiba-tiba berubah begitu ketara sekali hingga menimbulkan rasa pelik kepada ahli keluarganya.
Malah, dia juga kerap dilihat bersembang menggunakan telefon bimbit selain berbalas khidmat pesanan ringkas (SMS) dengan seseorang dipercayai teman wanitanya setiap hari.

Kelmarin, selepas memperoleh gaji, dia memberitahu rakan mengenai rancangannya untuk bercuti cuti selama tiga hari bermula semalam untuk pergi ke kampung kekasihnya, seorang gadis Orang Asli di Gapam, Jasin.
Namun, keluarganya menerima berita mengejutkan pagi semalam apabila remaja terbabit ditemui mati apabila mayatnya ditemui tergantung pada sebatang pokok jambu di Lorong Taman Ayer Keroh Height (TAKH) 7, dekat sini.

Difahamkan, akibat masalah cinta, remaja terbabit, Deklies Anak Dely, 19, berketurunan Bidayuh dari Kampung Sebobok, Bau, Sarawak itu nekad menggantung dirinya.

Mayat mangsa yang memakai kemeja-T lengan panjang putih, berseluar jeans dan kasut hitam serta membawa sebuah beg kecil ditemui seorang wanita di taman terbabit yang keluar berjoging sebelum memberitahu kepada penduduk lain yang menghubungi polis.

credit to Metro

p/s: stupid! 

7 comments:

Nancy Poh said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Oh..dah stage yg terakhir proses bunuh diri tu agakny. Kalau la seseorang menyedari dan mengambil kisah pasal tingkah laku awal dia tu, mungkin hal sebegini boleh dielakkan. Umur masih muda, pengawalan diri tu pun belum begitu matang lagi. Apa2pun, harap ini boleh dijadikan pangajaran penting kepada mereka2 yg sedang kemaruk cinta tu.

AIEN NAJIB said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sengal gile .bukan takde pompuan len dlm dunie ni .dah sah tempah neraka .

hakeem kira said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ini ini ini ...bodoh

nurfarehanrazali said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

biase la..kalo da tlebey mengharap pd sang pemberi harapan..hatta, jgn la bchenta bgai nk rak d usia muda.renung2kn usia tua kita..

zaty faisol said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aduhai ponnn, tak payahla sampai nak bunuh2 diri.

Princess Feyqa said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

huhu mengapalah bunuh diri kerna cinta ye?

anak-perak-online.net said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

rasanya lelaki ni bukan islam..mungkin takda pendidikan yg membuatkan dia terima keadaan macam tu...Wallahualam





Visit us on http://anak-perak-online.net/

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...