Pages

V.I.P BLOG KU

Wednesday, April 13, 2011

(VIDEO) PEDULI PALESTIN, HASIL KARYA PELAJAR MALAYSIA BERTARAF ANTARABANGSA!



As salam readers, pernahlah kita merasa kita ada pakaian, kita ada makanan, kita ada peralatan, tetapi semuanya dirampas? Pernah kita merasa yang kita ada banyak masa untuk duduk berdiam diri tanpa berbuat apa-apa? Pernahkah kita merasa segala yang ada di depan mata kita hilang begitu sahaja? Pernahkah kita terfikir nasib orang lain yang tak sebaik nasib yang kita terima? Pernahkah?


Okeh, pernahkah korang melihat video hasil karya pelajar tempatan mengenai nasib yang menimpa Plaestin yang begitu signifikan dan sangat kreatif seni persembahannya? Pernahkah kita terfikir dengan hanya sekelumit idea akan melahirkan satu impak yang besar? Impak yang sangat terkesan dalam diri kita? Jika tidak, marilah kita saksikan video yang bertajuk PEDULI PALESTIN ini:





Semoga dapat dijadikan iktibar untuk kita berikhtiar, bukan hanya memandang tetapi turut bertindak, kerana berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul, segantang beras tidak sama dengan secupak...sama-sama kita ringankan apa yang boleh supaya yang berat tidak terus bertambah bebannya....



p/s: mood busy giler final week, luah perasaan..tu yang ayat jiwang sikit...

2 comments:

Unknown said...

tengah tunggu loading nak tengok video.sangat lembap internet kat sini.apa pon,satu penghargaan patut diberikan.Jadilah rakyat Malaysia yang prihatin.

Haz said...

Video yang sangat bagus...
tahniah buat mereka..
Mari Kita Peduli Palestin!

ShareThis