Pages

V.I.P BLOG KU

Saturday, February 25, 2012

JALAN CARI MAKAN-MAKAN : SARAPAN SATE DI MUAR MEMANG TERBAIK!

Assalammualaikum readers dan salam 1dunia....


"ORANG MUOR KALAU TAK MAKAN SATE KAT BANDOR TIME SARAP MEMANG TAK SAH"




Ya, pagi tadi, en. Ayah bawak kami sekeluarga makan sate di salah sebuah kedai sate di depan Terminal bus bandar Muar..Ok, serius aku lupa nama kedai tu sebab sedap sangat! Hahahah....If ada orang Muor (Muar) yang tahu, sila comment la ye... So, apa yang best dekat kedai ni? First, aku memang suka surrounding die yang memang naissss and cozy... ya, sangat mengundang untuk makan :)






pn. Emak dan adik aku, ati, sedang khusyuk makan nampaknya.....


en. Ayah sibuk nampaknya...ada call....yang penting nasi lemak daun pisang dah habis :)


Ya...ini yang ditunggu....sate! Orang Muor memang suka makan sate bila sarapan pagi.... tempat lain takde....ni lah salah satu keistimewaan Bandar diRaja, Muar !


Nasi lemak daun pisang....en. ayah dan ati yang makan....


Mee rebus ni memang awesome... recommended!!! aku suka rasa dia...ade rase serai sikit....


Kuih kat sini memang dah siap pack macam ni....smart gile....satu pack RM2.... rasa kuih dekat sini memang first class!!! Seri muka dia best!


Ha.... yang ni first time aku rase, talam pisang.... bawah dia ade pulut dengan pisang.....serius sedap!....


Overall....memang puas hati...harga dia...memang murah...kat Shah Alam memang tak dapat la nak makan dengan harga macam ni.... So, pada korang yang nak datang ke Muor...boleh lah singgah kedai ni yang berada di hadapan Terminal Bus Muar....



  • MAKANAN: *****
  • DECORATION:*****
  • SERVICE:*****
  • HARGA:*****


p/s: kesat air liuqqqq...ahhahahaaha



6 comments:

Unknown said...

seriously sedap.siap pack lagi kuih dalam plastik.

saya_arief said...

penah makan jugak sekali kat terminal bus muar ari tu.
tapi macam restoran klasik cket.
;)

mr.F said...

@Rozuan Ismailmemang sedap gile... siap bungkus bawak balik :)

mr.F said...

@saya_ariefmaybe tmpt yg same kot

Anonymous said...

Saya org muo.....tu kt bustand bentayan....kt klinik haris...yg mee tu awak mkn mee rebus tu bukan mee bndung....

Norzulita73 said...

memang sedap... make me come back to muar everytime teringin makan satey dan mee rebus dia perghhh memang poweerrrr. Seb baik ler KL ke muar tak ler jauh sangat kan :) Saya bagi 10 bintang hehehe

ShareThis