Pages

V.I.P BLOG KU

Sunday, July 24, 2011

MENANG DI PERTANDINGAN LUKISAN CAT AIR, FLORIA 2011 !




As salam readers dan salam 1dunia...So, korang pun tahu kot...aku masuk Floria 2011 kat Putrajaya sampai sunburn tapi kalah. So, bile dah kalah, aku malas nak upload la gambar-gambar Floria tu...ade aura negative...So, dari aku cerite yang x best, baik aku cerite yang best-best je.... :)


Selepas 2 hari Floria 2011 dibuka kepada umum, ade pertandingan melukis menggunakan cat air atau name glamer die, water color...ok, ade 2 kategori, Kategori A, dari umur 21 tahun ke atas sampai tiada had umur. So, expert-expert yg kat pasar seni tu memang lah boleh join...So, memang mencabar...lagi satu kategori B, bawah 21 tahun...So, aku masuklah kategori A dengan yuran RM50. Kalau tak menang memang aku membazir, getus hati kecilku.


So, aku pun masuklah, bayar RM50, dpt drawing paper selai, kipas sekeping dan gelang tangan getah satu...(oh ini gile membazir kalau aku tak menang)...Tapi, takpe, aku cabar diri aku sendiri...tapi kan, memang aku tak sempat nak berlatih lukis bunga Ros sebab malam sebelumnya aku sibuk pumpang pumpang kat Malam Gala SimplySiti...padan muke aku...dan tema untuk pertandingan ni adelah: KECERIAAN DI FLORIA PUTRAJAYA, mengutamakan bunga mawar sebagai subjek utama.

Kau tengok muncung aku tu, boleh buat ampai kau tahu! Ni masih blur nak lukis ape...main lukis je lah....


Ha, tetibe je jadik, ni pun dah disaster sebab ntah macam mane, aku boleh amek span basuh pinggan, lepas tu sapu water color jadi belang-belang....habis kene touch up balik rose aku (sile abaikan warne kulit aku yang terbakar tu ye)

Dah nak siap, baru terperasan yang lukisan rose aku ke bawah sangat,...demmit! Ah lantaklah...aku pun namekan lukisan ini dengan name, "ROSES UNDER THE SUNLIGHT" tetibe =,= !

Oh, Jimmy Neutron pun masuk gak, tapi die masuk kategori B sebab umur die bawah 21 tahun...budak bawah umur lagi ni...ntah dah sunat ke blom :P yuran die pun seploh hinggit je =,=



Dan...keputusannya, aku menang saguhati...alhamdulillah, dapat sijil penghargaan dan wang tunai RM150.00...berbaloi la jugak....balik modal...nak tahu sape menang hadiah utama? Mostly Chinese sebab dari kecik aku masuk pertandingan melukis ke, mewarne ke, mesti Chinese yang menang...Dah lah first prize RM3000, second RM2000, third RM1000....Si Jimmy Neutron pun dapat saguhati gak...oleh sebab die kategori B, die dapat RM100...oklah kan, budak tak cukup umur tak boleh pegang duit bebanyak :)



p/s: tahun depan punye Floria, aku nak masuk Lukisan Cat Air ni lagi....insyaAllah...

2 comments:

Anonymous said...

Wahh! Tahniah! :)

jimmyneutron said...

bengong~~~

ShareThis