Pages

V.I.P BLOG KU

Tuesday, February 1, 2011

MY STORY IN THAILAND...SAWADIKAP, MASUK PINTU KELUAR TINGKAP 1

Sawadikap...acah! Salam Ukhuwah ! Okeh, kali ni aku nak cerite pasal pengalaman aku berada di Thailand selama 6 hari. Mesti korang dah tahu kan sebab ape aku pergi Thailand? Kalau tak tahu, meh aku story...dari 16-21 Januari 2011 yang lepas, aku dan 11 lagi rakan sekelas aku, bersama seorang lecturer, Prof. Dr Nik Ismail Azlan atau lebih mesra disape, Poknik, telah berangkat ke Bangkok, Thailand sempena International Federation of Landscape Architecture (IFLA) Asia Pacific Region, 2011. Dengan menaiki  AirAsia, now, everyone can fly! Yang bestnye, trip kami ke Thailand ni ditaja sepenuhnye oleh Uitm Dihatiku...nyiahahaha... just spend utk duit shopping je...Kami bertolak pukul 12tgh waktu Malaysia dari LCCT.


Now, everyone can fly...sempat beli baju AirAsia lagi...nanti aku tunjuk...lawo!
Ok, Bangkok gempa bumi kejap...sebab semue yg dtg godang-godang ha!

Kami sampai di Survanabhumi Airport, Bangkok kire-kire pukul 12tgh jugak! eh! bukan ke berlepas td pukul 12tgh? memang la, sebenarnye, waktu kat Thailand, lewat sejam dari waktu Malaysia, kalau pukul 12tgh di Thailand, kat Malaysia kire pukul 1ptg la...yang bestnye, airport die aku rase cm best je...mcm ade sesuatu, tapi tak tahu ape...hahaha dan keadaan kat sane lagi sejuk dan berangin tak same cam Shah Alam! Panas nauzubillah!


Ok, sampai-sampai, terus naik cab pergi ke hotel, jauh jugak la dari airport. 30 minit...nak tahu berape harge cab? 700 ! mak aih! 700bhat je...equal RM70...boleh la..bukan kami yang bayar pun, semuenye ditaje kan..so, tak yah pikir...


Para gadis yg telah dipilih untuk dijual di Bangkok, di tengah-tengah adelah bapak ayam - situasi dalam cab.
Hotel Europa Inn- tempat kami menginap selama 6 hari 5 malam...not bad even 3 stars je, nak duk 5 stars, pakai duit sendiri la ye! hahah
Ok la kan? Satu bilik 2 orang...aku duk dgn Safiy...(ni bukan Safee yg terer main bola tu ye!)

After rehat sejam, poknik ajak round-round Bnagkok...naik ape? jalan kaki sudah! Let's Go! har har har! Kami pergi ke satu Mall ni (ape name ntah...lupe) ade food court...nak cari makan sebab perut dah main lagu orkes nirwana dari tadi...param param~...tapi nak cari makanan halal adelah perkare yang sukar kat Bangkok ni...Alhamdulillah...nasib ade stall halal kat food court tu...nak tahu kami makan ape? ni ha...nasi kuning dengan gulai ayam...boleh tahan la, cume nasi die melekit, mcm beras pulut (tapi bukan pulut  kuning)...lepas makan, poknik kate, you all are free and easy...so, ape lagi, cuci mate la...


Nasi Kuning + gulai ayam + air 70bhat...ok la kan...
Ni la Safiy tu...org panggil Mr. Nerd...tak tahu sebab ape, tapi aku tengok muke die mcm Jimmy Neutron! Har har har...
Oh, nasib baik ade org lagi besar dari aku...nyiahahahahaha
Ni namenye Tuk Tuk...boleh sumbat 5 orang! x caye? hahahaah...nanti aku tunjuk bukti...

Lepas puas berjalan, kami balik la ke hotel...penat! Naik lif, baru perasan yang takde no. 13 kat lif tu! Aiyoooo! nape ea? boleh rujuk entri ni kalau nak tahu.Malam tu kami keluar lewat sikit...nk cari makan sebab perut ni dh main tabla pulak! Tapi kecewa sikit la, kat Bangkok, semue kedai tutup awal...8 mlm dh tutup...dammit! Tapi, setelah puas berjalan, kami jumpe A&W...jgn risau, A&W ni halal sebab owner die orang Malaysia...Poknik kate la...


No 13 xde...kami stay tingkat 14, so, tingkat yang kami stay tu sebenarnye tingkat 13! Patut lah jumpe hantu Siam! okeh tipu!
Ape yg die tulis kat atas tu? Makanlah tanpa was-was...might be...
Masing-masing muke lapar! dpt float lagi! pergh nikmat dunia!!!


bersambung daaa....

1 comment:

My Special Mall said...

bestnyer dpt trip paid by macam ni.... :)

ShareThis