Pages

V.I.P BLOG KU

Sunday, December 18, 2011

KEPUTUSAN TELAH DIBUAT, AKU AKAN TUKAR KOS!

Assalammualaikum readers dan salam 1dunia....



"Falihin akan tukar kos! Dari Senibina Landskap ke Senireka Fesyen!"




Ya, setelah difikir masak-masak, aku telah membuat keputusan. Aku hanya mampu meracang, Allah yang tentukan...



MMM.....propa propa...dah, stop. Ok, aku masih lagi student Landscape Architecture kat Uitm Shah Alam... jangan risau ye semua...aku tahu semua sekarang ni duk pulun buat final project, buat report mahupun buat thesis....thesis ada 5 bab, 2 bab buat hampir 1 sem, manakala 3 lagi bab buat masa minggu final....tak gitu korang yang buat thesis kan? kan? kan? Normal lah tu...alien lain....



Ok, bercakap mengenai fashion designer, aku kagum dengan dorang ni...idea mencurah-curah..(iye ke?) Cube tanya Sandra...die salah sorang yang aku kagum...Made in Uitm jugak :D 



Hari Sabtu minggu lepas, bukan tadi ye...Department aku ade anjur satu contest mencanting batik bertemakan Jalinan Alam....so, aku pun apetah lagi, join la.... saje nak cube try test....mane lah tahu kan....so, satu batch wakil 7 orang....sorang princess ni bangun lambat....untuk kecantikkan katanya...nevermind, better late than never...kan Keloi???? (siape Keloi ni? ikan kaloi kah??)



sedang brainstrom....




dan kami memilih untuk mengahsilkan batik diinspirasikan dari Ikan gapi....

CONCEPT: 
The Inspiring Tale of Guppy...


Tu dia.....dah mula dah.....

dah siap tiba-tiba kan....

Design part 6-batch aku laaaa

design part 8

Design part 4


Design part 5


Deisgn part 1



Ok, selepas dah canting tu, ajk semua pi matikan color n rendam dgn soda bikarbonat selama 6 jam...nthen, esoknya baru dapat balik untuk digunakan dalam batik runway masa dinner department kami...So, aku pun pergi lah godek-godek adobe photoshop, nak design kain batik yang telah dihasilan tu....cantik tak? hahhahahaha....jangan sangka student landscape tak boleh design baju, nak tanya student fashion boleh design landscape tak???  LOL







Ok, bak kata yuna, tak semua yang kau rancang akan berlaku, bukan main aku design, tapi inilah hasilnya pada malam dinner tersebut...tapi aku lebih puas hati dengan design yang last minit ni...memang daring habis lah! Good Job lah geng (jimmy Neutron, Keloi, Faizul, Shazni, Kak Jem, Peter a.k.a Tiz Takyah dan Farehan Razali- mak andam terlampau)....Good Job kepada model cantik made in Siam sebab telah berjalan tanpa lens dengan beraninya....cayalah Jue Azizan!!!



nak tengok hasilnya????




taddaaaaa....








Credit gambar to Lensa CIY...owner die Keloi....Keloi yang aku cakap kat atas tadi tuuuu...


Others design...not bad lah jugak kan...tapi kami punya memang outstanding habis kan? Jujur jujur.....


Tapi....sekali lagi Yuna berlagu....

Tak semua kau rancang akan berlaku, mungkin nasib tak menyebelahi aku.....




Kami dapat number 2....ok lah...dari tak dapat langsung....dapat sebakul buah-buahan tempatang...SESUAI sangat dengan tema dinner Jalinan Alam....kenapa tak bagi biji benih, tanah loam, baja dan cangkul? Kan lebih lumayan bila musim buah-buahan tiba.... 


Ok, takpe...dah dah.,..aku nak sambung buat kerja...good luck korang for final week ni...semua orang busy aku tahu, aku pun....alien lain....



p/s: lepas ni leh apply lah kan....

18 comments:

K O R I E said...

wah,kretif n cun ah!
asal model tu bukan kita ek? ;p

awk silap aliran neh~ cepat tukar
huhu..

gurau jea.
btw, kretif tol korang!

mizz_pua said...

good luck utk exam..:))

Anonymous said...

tu lg sorg outstanding dr pt5 smpai smua org x knal haha.. aku respect korg pnye kerjasama! HEBAT taw mlm tu dpt hasilkn model yg secantik tu! gile, aku pun kagum kot! good job (^___^)

dh2 aku nk smbung keje ..

alhafizsaharuddin said...

ko budak lansdskap..gud..aku teringat pokok licuala grandis..n lantana camara..:)

mr.F said...

@K O R I Ehahhaha...tq:)

mr.F said...

@mizz_puatq..gud luck jugak kat awak :)

mr.F said...

@Mohd Khairi Khadzirpart 5? sape? dibah?

mr.F said...

@alhafizsaharuddinyup...bro dulu landscape ke?

NuruL SyuhadaH said...

cantek n kreatif :)

~~nAzIrAh aShAr~~ said...

seriously ak minat sgt kowg ye design batik n baju tu!!!sgt cantik!!!ahahhaha..ase nk pakai gk even ak pendek ase cm xsesuwai jek..hahahha..awat la kowg xpat johan ek,,ish3..sbb ak tgk cm kowg ye la plg gojes..hee

Anonymous said...

aah dibah hehe

Unknown said...

sandra aku ke??haha..weyh nice gila semua tu..LIKE.

syufaa said...

nice laaaa!
really!

alhafizsaharuddin said...

xla..aku penah belajar landskap..

Lady Leaya said...

".kenapa tak bagi biji benih, tanah loam, baja dan cangkul? Kan lebih lumayan bila musim buah-buahan tiba.... "
suka ayat ni. hik2...
anyway walaupun aku part 8, aku ske ikan tu..cantik wey, 1st impression..gud job? xpe..part 8 nanti korg cube lagi eyh...hik2..

Myra Abdullah said...

hehe.nothing impossible..
if budak lads boleh design n produce bj for fashion show or any events.
why not budak fashion tak boleh pula.
kalau dah budak art,everything is possible.
anyway,chantek n creative corak batik tu.

peace yo!
=)

UMIE ADAM said...

wow, cantiknya! :)

Razil Tahir said...

Bru baca entry nie..

uitm shah alam?
Jom lepak!! hahahah XD

ShareThis