Pages

V.I.P BLOG KU

Thursday, December 1, 2011

(REVIEW FILEM) OMBAK RINDU BEST !

Assalammualaikum readers dan salam 1dunia....





First day keluar aku dah excited nak tengok filem ni sebab ade Lisa Surihani...hahaha...Seperti yang korang sedia maklum, Ombak Rindu ni adalah adaptasi daripada novel Ombak Rindu yang femes satu ketika dulu...Serius aku cakap, aku bace novel ni bab awal-awal je....pastu aku pun tak tahu sebab ape aku tak bace habis... Maybe aku dah tahu kot akan dijadikan filem...hahaha




Ok, filem ni serius akan membuatkan korang rase sebak dengan jalan cerita cinta antara Hariz (Aaron Aziz) dan Izah (Maya Karin).... Memang sesuai lah kiranya gandingan mereka ni... Even Maya Karin ni muka Pan Asian, tapi dia berjaya bawak watak gadis kampung dengan baik...tapi kalau nak ikutkan novel, ade macam lain sikit kot versi Izah yang filem ni...




Ok, malas nak cakap panjang...aku na share ape yang best pasal filem Ombak Rindu ni:



So cute even tengah marah :)

  • Aku memang suka watak Mila yang dilakonkan oleh Malaysian Sweetheart, Lisa Surihani. Kali ni dia dapat watak perempuan jahat yang sedikit gedik tapi tegas. Aku paling suka part dia marah Julia Ziegler lepas kantol....kantol ape? Ha, tu yang korang kene tengok....

  • Aku suka bila Lisa cakap "Surprise, surprise...." aku rase macam cute gila....ok, bukan macam, tapi memang cute :P

  • Sinematografi filem ni memang cantik sebab buat kat Langkawi dengan Cameron Highlands....kire setaraf cerita Nur Kasih dan Lagenda Budak Setan la....

  • Aku tak expect pun ending dia...sebab aku tak baca ending novel....tapi macam best lah ending dia.... Zaidi Omar sebagai Pak Dolah memang buat orang sedih lah kat bahagian ending....nak tahu camne ending? Pi beli tiket la dulu ye....

  • Suara Maya Karin baca surah Yassin....memang syahdu je dengar....sayuuuuu....

  • Bende kecil tapi memberikan impak besar kepada jalan cerita...Bende ape? Ha, tu yang korang kene discover...

  • Ade scene-scene yang berahi....tapi takdelah nak berahi sangat pun...kira untunglah Aaron Aziz...dalam satu filem dapat 4 orang sekali....Maya Karin, Lisa Surihani, Julia Ziegler dan Azizah Mahzan...combo!....bertuah Aaron kan.....untunglaaaaa

  •  Soundtrack yang dinyanyikan Hafiz dan Adira memang kira membantu gila penceritaan dan mood dalam filem ni...babak sedih, romantis....semua kira kene la....aku pun dah asyik do repeat je lagu Ombak Rindu ni....

Empuknyaaaaa.......(Shinbei)

  • Maya Karin + Aaron Aziz = Best-charming-lovely couple! 



Tapi kan, mane ade file perfect kan...still ade kelemahan sebab memang mustahil lah nak ambil sebijik cerita dalam novel dijadikan filem....Satu je aku nak komen, Maya Karin memang ayu bertudung but sometimes tudung yang dipakai tu macam tak semenggah...ala macam mane nak cakap ea...macam kurang kemas....tapi ade je lagi, korang kene discoverlah sendiri ye...ade mate lihat, ade telinga dengar, ade hati nilaikanlah....

Overall, aku bagi 4.5 bintang bagi filem Ombak Rindu...siapa-siapa yang dalam hati ade taman, korang memang akan tangkap leleh macam kawan aku sorang ni,...nasib baik lah die bawak sweater...boleh nagis cover gune seater...hahahha...dan kalau korang minat filem Lagenda Budak Setan, korang akan minat filem ni....Dan bila habis tayang cerita ni kat panggung tadi, semua orang tepuk tangan kot! Good Job Osman Ali, Maya Karin, Aaron Aziz, Lisa Surihani dan semua sekali lah....!




"Cinta tak kejam, cuma manusia yang tak pernah nak menghargai cinta" 
(Izah, 2011)





p/s: bila 14 Hari Cinta nak ke layar perak? Berangan je lahhhhh

24 comments:

Juliet_iRa~" said...

wahhh kena tgk ni..:)

thankss reviw..

mr.F said...

@Juliet_iRa~"no problem :)

Mr.R said...

Setanding dengan filem lagenda budak setan, lebih baik dari filem nur kasih the movie. Mr.R pun beri 4.5 bintang.

jon said...

ni tengok kat timesquare semalam ke apa? haha.

KhairulZamanKhobin said...

best! 4.5/5

: Review dan Movie Mistakes: OMBAK RINDU

MalizaMah said...

waaaa....... saya beri 3.7 bintang...
tapi ombak rindu kategori best...
siapa yg tak tgk..pergi lah tgk...

[wani_mn] said...

Plan dgn famili ingat nak pergi sabtu ni. harap2 jadi lah. mcm breakin dawn pun bila habis movie, msg2 applause. haha. biasala movie tgh hangat kan. eh serius tak sbr nk tgk ombak rindu!! novel ni sgt best gila!

AYuNG said...

ish..nak nengok la cmnih....ada scene touching2 x? kang kot kuaq air mata pulak...hehe..maklum la, jiwa kecik..

Zul fattah said...

demm.. membuatkan aku smakin nk tengok ni

[z@ck] said...

part pakai tudung tu, memang btoi.aku tgok pun rasa nak pi tolong perbetoi bagi elok sikit. tak semenggah sungguh.tapi awal2 je la.lepas dia da jadi secretary aaron, dah comel la sikit =)

lilieyz said...

dah tengok semalam..part reporter tu mcm kureng sikit..suara kecik bebeno..ingat budak mana lah..tp overall rugi sapa belum tgk...bawak tisu hokeh.

mr.F said...

@Joneh ye ke? slah orang kot

mr.F said...

@wanie mnkene tengok (:

mr.F said...

@AYuNGof course lah ade...

mr.F said...

@Zul Fattahkau kene tengo zul

mr.F said...

@[z@ck]kan...kenapela tak pakai tudung pasang siap je...kan

mr.F said...

@lilieyzreporter tu mybe saje dorg cari yg annoying supaya org igt kat die...

Aida Tamrim said...

Salam ..

Waaa ... Lagi teruja rasanya nak menonton filem ni .. Malam td cadang nak gi, tapi hujan lebat giler and laki ai plak, angin 'M' dia agak kuat malam tadi .. So, mlm ni kena gi jugak tgk !!! ^o^

Thanks for da review !

Hans Hanis said...

yups
filem nih memang terbaik
:-)

Review Filem Ombak Rindu Disini

http://emasriee.blogspot.com/ said...

giler tak pergi tengok babe!
Mulan Maseirra

Kakiwayang said...

nice review...walau ada sesetengah ayat tu cam dah jumpe kat http://ladymiaka86.blogspot.com ..haha...satu geng eh? anyway, paling mantap bila part Aaron nangis tu..cam tersentap jup hati...haha...

jemput baca review di Kakiwayang.com juga...=)

PutraRocker said...

untunglah@Juliet_iRa~"

Spongebob Tercekik said...

nak tgk la pasni..

Anonymous said...

Rasa macam nak tgk lagi cerita ni. Sejak balik dari panggung asyik teringat izzah & haris. Sweet gile diorg ^_^

ShareThis