V.I.P BLOG KU

Sunday, December 18, 2011

(GAMBAR) PELAJAR UNISEL MATI GANTUNG DIRI!

Assalammualaikum readers dan salam 1dunia....


"Bunuh diri bukan satu penyelesaian masalah, ianya hanya satu tindakan di luar norma untuk lari dari masalah"


Tekejut kejap bila orang upload gambar ni kat twitter tadi....Memang semua orang ada masalah, tapi bunuh diri bukan penyelesaiannya. Tertekan untuk lari dari masalah sehingga sanggup mencabut nyawa sendiri? Mintak di jauhkan....







Di atas adalah gambar seorang pelajar UNISEL berbangsa India yang membunuh diri dengan menggantungkan dirinya pada kipas. Dipercayai mangsa telah pun mati selama 4 hari dan baru disedari oleh rakan sebilik beliau. Punca beliau membunuh diri masih belum diketahui dan identiti masih belum dikenalpasti.

Gambar telah di-blur-kan bagi menghormati keluarga mendiang

- Mangsa baru berusia 19 tahun
- Mangsa merupakan pelajar Unisel Bestari Jaya Campus (Batang Berjuntai)


berita lanjut di KOSMO


p/s: you have right to do what you want, but think carefully the impact of it....

19 comments:

syufaa said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aihh.
byk cara nak settle mslh. cara ni jgk yg dibuat.
T_____T

Cik Tie@Akak said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jalan paling mudah lari dari masaalah,tapi diorng sebenonya tak tahu..masaalah kat 'alam'sana lagi dasyat

fairus said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

DALAM ISLAM KALAU MEMBUNUH DIRI BERDOSA BESAR..

normi nieza said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ssh klu berfikiran singkat nie..:(

ray said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

cuba tgk gambar betul2. mcm fake je.

Izzah Farihah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Gambar ni tak fake, gambar ni betul. Tapi jangan lah kita buat andaian sendiri sekiranya kita taktau apa-apa mengenai mangsa ni.

fiQ'Ra said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

owhh,, ingtkn org islam.. bunuh diri kalau dlm islam, mmg tak cium bau syurga.. aduhaii.. tp india no komen......

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@fiQ'RaIndia tue bangsa... sama mcm melayu... jd statement tu hati2 jgn timbul fitnah... even skrng melayu keluar Islam pun ada... Agama dan bangsa 2 benda brbea
***Xde kaitan dgn yg mati

coachnike28 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

APA PUN HANYA SI MANGSA DAN YANG MAHA ESA SAJA TAHU APA YANG TERJADI......TAP PAYAH LAH KITA BUAT ANDAIAN...HORMATILAH

maCy said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mana2 bangsa pn, bila kes bunuh diri tak kira agama, perlu kaji semula kenapa berlaku.

kalau islam, lemah iman.

kalau bkn islam, pasti ada juga kekurangannya.

moga tak berulang lagi..

apa pun utk yg dah terjadi, takziah buat keluarga.

mohdhazlan Dreadlock said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

masyaallah...

maya said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

org india memang suka bunuh diri...nape yek? ciankan macam persepsi tu payah nk ubah.

Ahmad Haziq Azlan said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Haram bagi muslim untuk membunuh diri. tak cium bau syurga tau

Adzrien Shoppe said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pendek akal dah ni..

Mohamad Syafiq said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Si mati dah tak boleh fikir panjang... tu sebab ambik keputusan bunuh diri...
padahal ada banyak benda boleh buat dari bunuh diri...

SAYANGILAH NYAWA ANDA...
pesanan daripada blogger baru....

Original CikTeddy said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mashaAllah..knp la amek jln tu..sygnye nyawa mlayang mcm tu je:(

Mira said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@maya

mulut jaga sikit. cara awak cakap tu macam nak menghina kaum india. melayu pun byk. kat dunia tak kira apa bangsa pun, sume nya sma.

Miss Eja said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

UNISEL bunuh diri? huhuhuh.. fikiran sgkat singkat tol.. ingt lagi ade hamba Allah ni pernh gtaw I,, UNISEL ni "bersih" xde org yg bnuh2 diri n buang anak mcam K.I.A tu.. last2,, ermm.. mna2 pun if fikiran tak mtang n xde pegangan Agama,, memg ni lh jalan terBAIK bgi dorg.. islam n india sme je kot..wallahualam..

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@maya

"Suka" macam hobi ke? Cakap tu pakai otak la sikit. India pun ada yang Muslim... Bukan semua india macam tu.

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...