Pages

V.I.P BLOG KU

Monday, October 10, 2011

FINAL BLOGGER MASTERCHEF BAKAL DIUJI DENGAN SAJIAN PENCUCI MULUT?





Assalamualaikum readers....dan salam 1dunia....hari yang ditunggu semakin hampir....semakin berdebar jantung aku ni....dup dap dup dap....hari Sabtu ini, 15 Oktober 2011, bakal menyaksikan 10 orang blogger yang terdiri daripada 7 orang blogger wanita yang sememangnya handal di dapur dan 3 orang blogger lelaki yang tidak boleh dipandang sebelah mata....eceh eceh cehhhh...hahahhahaha....dan aku adalah perserta termuda bersama lagi seorang peserta wanita, Wawa yang juga berusia 22 tahun...tapi takpe, belum cube, belum tahu...ye dak???



Tapi adakah bahan yang berada di dalam kotak misteri adalah bahan untuk dijadikan sajian pencuci mulut? Adakah benar? Jika benar macam mana? Adakah sajian pencuci mulut tersebut akan kelihatan seperti ini?






Atau ini?



Atau ini?




Sama-sama kita tunggu bahan apa yang berada di dalam kotak misteri tersebut pada hari Sabtu ini.  Final Astro Blogger MasterChef ni akan diadakan di salah sebuah tempat yang masih lagi menjadi misteri dikalangan finalis peringkat akhir....Rain or shine....korang jangan lupa doakan yang terbaik untuk aku ye....hope everything will be fine :D dengar-dengar, salah sorang Geng Tali Barut (GTB) berjaya ke final...tahniah bro Jejai....!




Dan jangan ketinggalan menyaksikan satu fenomena baru yang bakal melanda Malaysia, tak lain tak bukan....MasterChef Malaysia di Astro RIA!





MASTERCHEF MALAYSIA 
bermula dari 22 Oktober 2011 (setiap Sabtu - Rabu) 9pm di Astro Ria (saluran 104). 
Master Class Jumaat 9pm. 



p/s: kalau dessert ok jugak...kan...tapi kalau bende lain pun ok je jahhhh


9 comments:

@EzrlG said...

buat je cupcakes..hahahaha

aNdi.Hanin::حنين نظوره said...

gudluck bro! :D

B33HA S4Nd4R4 said...

fuyyo...
Goodluck bro..

I tak bagitau lagi mama I u masuk masterchef.. dulu selalu i citer kat mama pasal Blog u senang nak ikot.. (cheese cake)..siap gambar bahan2..semua ..sebelum ni jadi silent reader je...hahah

mr.F said...

@@EzrlGmane sempat weyyyy

mr.F said...

@aNdi.Hanin::حنين نظورهtq :D

mr.F said...

@B33HA S4Nd4R4TQ sis :) terharu kejap

JAI said...

Hahaha...Salam bro. Hang buat gua kecut perut wehhhh..kalo ada pencuci mulut matikkk gua. Kena Standyby berus gigi dengan colgatelah nampak gayanya...hehe..Gud one bro terbaik pencuci mulut tuhh..Yeahh..gua rasa lu boleh wakil kaum adam sebagai Chef Pertama Blogger MasterChef...Gud Luck and all the best bro

mr.F said...

@JAIwasalam bro...bro hebat masakan melayu kan,gud luck kat final nanti ye....kite kasi lenjan je...

wendyywy @ Table for 2..... or more said...

I don't think so la.
Dessert cam ni makan masa.
Gelatin kena 5 jam untuk set betul betul.
Kalau pressure test can baik, no need to think of recipe to make.
Follow je.

ShareThis